№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Мова і мовлення (3 год)
|
1
|
Мова — безсмертний скарб народу
|
|
|
2
|
Збагачення мови новими словами
|
|
|
3
|
Культура мовлення і спілкування
|
|
|
Текст (10 год)
|
4
|
Закріплення поняття про будову тексту. Тема, мета висловлювання. Заголовок
|
|
|
5
|
Слова, найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті
|
|
|
6
|
Засоби зв'язку речень у тексті
|
|
|
7
|
Поділ тексту на частини. Складання плану. Спостереження за роллю абзаців у тексті
|
|
|
8
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Твір-розповідь за темою: «Яскраві враження від літніх канікул»
|
|
|
9
|
Особливості змісту та побудови тексту-міркування
|
|
|
10
|
Особливості текстів-описів. Мета цих текстів
|
|
|
11
|
Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів
|
|
|
12
|
Замітка до газети. Узагальнення знань і вмінь за розділом «Текст»
|
|
|
13
|
Перевірна робота. Диктант № 1
|
|
|
Речення (8 год)
|
14
|
Аналіз перевірної роботи. Види речень за метою висловлювання та інтонацією
|
|
|
15
|
Основа речення. Діалог
|
|
|
16
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Переказ тексту «Ромашки»
|
|
|
17
|
Зв'язок слів у реченні
|
|
|
18
|
Однорідні члени речення
|
|
|
19
|
Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників
|
|
|
20
|
Закріплення знань при однорідні члени речення
|
|
|
21
|
Перевірка знань з мови («Мова і мовлення». «Текст». «Речення»)
|
|
|
Слово. Значення слова. Частини мова (4 год)
|
22
|
Аналіз перевірної роботи. Слово. Значення слова
|
|
|
23
|
Значущі частини слова. Розрізнення спільнокореневих слів і форм одного й того самого слова
|
|
|
24
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання твору на основі вражень від екскурсії «Краса осіннього парку»
|
|
|
25
|
Поділ на групи слів, що належать до різних частин мови. Службові слова
|
|
|
Іменник (18 год)
|
26
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови
|
|
|
27
|
Іменники-синоніми. Іменники-антоніми. Багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників
|
|
|
28
|
Рід і число іменників
|
|
|
29
|
Відмінювання іменників. Початкова форма іменника
|
|
|
30
|
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями
|
|
|
31
|
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду в давальному і місцевому відмінках однини
|
|
|
32
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання письмового твору-опису за картиною К. Білокур «Соняшники»
|
|
|
33
|
Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині
|
|
|
34
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на – а
(-я) в родовому відмінку
|
|
|
35
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду у родовому відмінку однини
|
|
|
36
|
Правопис закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини
|
|
|
37
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на - р в орудному відмінку однини
|
|
|
38
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини
|
|
|
39
|
Правопис закінчень іменників у множині
|
|
|
40
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Переказ тексту «Осінь за вікном чарівну казку пише»
|
|
|
41
|
Перевірна робота. Аудіювання. Правопис закінчень іменників у множині
|
|
|
42
|
Уживання іменників з прийменниками в різних відмінках
|
|
|
43
|
Перевірка знань з мови («Іменник»)
|
|
|
Прикметник (21 год)
|
44
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про прикметник
|
|
|
45
|
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Пряме і переносне значення прикметників
|
|
|
46
|
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: науковому і художньому
|
|
|
47
|
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні
|
|
|
48
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Пташка красна пір'ям, а людина — добрими справами. Твір-роздум
|
|
|
49
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників займенниками
|
|
|
50
|
Спостереження за зв'язком прикметників з іменниками в реченнях. Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами
|
|
|
51
|
Перевірна робота. Диктант № 2
|
|
|
52
|
Аналіз перевірної роботи. Відмінювання прикметників. Таблиця відмінювання прикметників в однині
|
|
|
53
|
Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні
|
|
|
54
|
Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст
|
|
|
55
|
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк
|
|
|
56
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Перевірна робота. Письмовий переказ
|
|
|
57
|
Уживання знака м'якшення перед закінченням прикметників
|
|
|
58
|
Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів
|
|
|
59
|
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду
|
|
|
60
|
Відмінювання прикметників у множині
|
|
|
61
|
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині
|
|
|
62
|
Перевірна робота. Контрольне списування
|
|
|
63
|
Узагальнення і систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник»
|
|
|
64
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Порівняльний опис дерев. Складання казки за поданим планом і опорними словами «Горобина і ялина в зимовому лісі »
|
|
|
Числівник (6 год)
|
65
|
Загальне уявлення про числівник як частину мови. Вимова і правопис найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні
|
|
|
66
|
Практичне засвоєння вимовляння і письма та відмінкових форм окремих числівників
|
|
|
67
|
Питання до кількісних і порядкових числівників
|
|
|
68
|
Узагальнення знань про числівник
|
|
|
69
|
Перевірна робота. Диктант № 3
|
|
|
70
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Детальний переказ тексту з творчим завданням
|
|
|
Займенник (8 год)
|
71
|
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті
|
|
|
72
|
Особові займенники. Вживання особових займенників у текстах
|
|
|
73
|
Займенники 1-ї, 2-ї і 3-ї особи однини і множини
|
|
|
74
|
Відмінювання особових займенників
|
|
|
75
|
Розвиток зв'язного мовлення. Складання тексту-міркування на основі прочитаного оповідання
В. Сухомлинського «Співуча пір'їнка»
|
|
|
76
|
Вживання займенників з прийменниками
|
|
|
77
|
Побудова сполучень слів і речень із займенниками в різних формах. Вправи на використання займенників для зв'язку речень у текстах. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів
|
|
|
78
|
Перевірка знань з мови («Числівник», «Займенник»)
|
|
|
Дієслово (20 год)
|
79
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв'язок з іменниками)
|
|
|
80
|
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми, багатозначні дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях
|
|
|
81
|
Особливості речень з однорідними присудками
|
|
|
82
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Написання твору «Зима»
|
|
|
83
|
Роль дієслів у текстах розповідного та описового характеру
|
|
|
84
|
Неозначена форма дієслова (початкова форма)
|
|
|
85
|
Змінювання дієслів за часами
|
|
|
86
|
Змінювання дієслів за числами. Усний твір
|
|
|
87
|
Дієслова теперішнього часу
|
|
|
88
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Стислий переказ тексту
|
|
|
89
|
Дієслова майбутнього часу
|
|
|
90
|
Правопис особових закінчень дієслів 1-ї особи
|
|
|
91
|
Правопис особових закінчень дієслів 2-ї особи
|
|
|
92
|
Правопис особових закінчень дієслів 3-ї особи
|
|
|
93
|
Перевірна робота. Диктант № 4
|
|
|
94
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Перевірна робота. Письмовий переказ
|
|
|
95
|
Дієслова минулого часу
|
|
|
96
|
Дієслова на -ся (-сь)
|
|
|
97
|
Повторення вивченого про дієслово
|
|
|
98
|
Перевірка знань з мови («Дієслово»)
|
|
|
Прислівник (12 год)
|
99
|
Аналіз перевірної роботи. Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв'язок з дієсловами)
|
|
|
100
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Стислий письмовий переказ оповідання В. Сухомлинського «Усмішка»
|
|
|
101
|
Роль прислівників - синонімів у мовленні
|
|
|
102
|
Роль прислівників - антонімів у мовленні
|
|
|
103
|
Перевірна робота. Контрольне списування
|
|
|
104
|
Перевірна робота. Аудіювання
|
|
|
105
|
Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками
|
|
|
106
|
Розвиток зв'язного мовлення. Складання твору-міркування «Що таке доброта?»
|
|
|
107
|
Роль однорідних членів речення, виражених прислівниками
|
|
|
108
|
Роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах
|
|
|
109
|
Правопис найуживаніших прислівників
|
|
|
110
|
Узагальнення вивченого про прислівник
|
|
|
Повторення вивченого в 1-4 класах (9 год)
|
111
|
Що ми знаємо про текст, речення, слово
|
|
|
112
|
Що ми знаємо про іменник
|
|
|
113
|
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання текстів - інструкцій
|
|
|
114
|
Що ми знаємо про прикметник
|
|
|
115
|
Що ми знаємо про займенник
|
|
|
116
|
Що ми знаємо про числівник
|
|
|
117
|
Що ми знаємо про дієслово та прислівник
|
|
|
118
|
Повторення й узагальнення вивченого за рік
|
|
|
119
|
Повторення й узагальнення вивченого за рік
|
|
|