№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Мова і мовлення (3 год)
|
1
|
Мова – жива скарбниця історії народу
|
|
|
2
|
Розвиток мови. Старі і нові слова
|
|
|
3
|
Культура мовлення та спілкування
|
|
|
Текст (10 год)
|
4
|
Тема, основна думка, заголовок тексту
|
|
|
5
|
Тема, основна думка в текстах-розповідях, описах, міркуваннях
|
|
|
6
|
Засоби зв’язку речень у тексті
|
|
|
7
|
Поділ тексту на частини. План тексту
|
|
|
8
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему
|
|
|
9
|
Текст-міркування: твердження, докази, висновки
|
|
|
10
|
Закріплення знань про текст-міркування
|
|
|
11
|
Побудова тексту-опису, тексту-розповіді
|
|
|
12
|
Художній і науково-популярний тексти-описи
|
|
|
13
|
Замітка в газету. Перевірна робота. Диктант №1
|
|
|
Речення (9 год)
|
14
|
Аналіз перевірної роботи. Речення за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого
|
|
|
15
|
Головні та другорядні члени речення
|
|
|
16
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка
|
|
|
17
|
Зв’язок слів у реченні
|
|
|
18
|
Поширення речень словами та словосполученнями
|
|
|
19
|
Однорідні члени речення. Головні та другорядні однорідні члени речення
|
|
|
20
|
Однорідні члени речення. Інтонації перелічування та протиставлення (кома, сполучники)
|
|
|
21
|
Складання речень з однорідними членами
|
|
|
22
|
Закріплення знань про однорідні члени речення. Перевірка знань з мови («Мова і мовлення». «Текст». «Речення»)
|
|
|
Слово. Значення слова (4 год)
|
23
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення й узагальнення вивченого про слово
|
|
|
24
|
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки
|
|
|
25
|
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форма слова
|
|
|
26
|
Частини мови. Узагальнення й повторення вивченого
|
|
|
Іменник (20 год)
|
27
|
Іменник як частина мови. Повторення вивченого
|
|
|
28
|
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність іменників
|
|
|
29
|
Рід іменників
|
|
|
30
|
Змінювання іменників за числами
|
|
|
31
|
Відмінки іменників. Початкова форма іменників
|
|
|
32
|
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів)
|
|
|
33
|
Написання іменників жіночого й чоловічого роду із закінченням -а, -я в однині
|
|
|
34
|
Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини
|
|
|
35
|
Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в орудному відмінку однини
|
|
|
36
|
Змінювання іменників чоловічого роду без закінчень в орудному відмінку однини
|
|
|
37
|
Закінчення іменників чоловічого роду на – ар, - яр у родовому й орудному відмінках однини
|
|
|
38
|
Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини
|
|
|
39
|
Закінчення іменників середнього роду в однині
|
|
|
40
|
Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису
|
|
|
41
|
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням – і в іменниках різного роду
|
|
|
42
|
Закріплення знань про зміну приголосних в іменниках
|
|
|
43
|
Визначення роду, числа, відмінка іменників. Перевірна робота. Аудіювання
|
|
|
44
|
Чергування кореневих звуків [о], [е] з [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний
|
|
|
45
|
Закінчення іменників у множині
|
|
|
46
|
Узагальнення знань про іменник. Перевірка знань з мови («Іменник»)
|
|
|
Прикметник (24 год)
|
47
|
Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні
|
|
|
48
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором. Контрольний переказ
|
|
|
49
|
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні
|
|
|
50
|
Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах
|
|
|
51
|
Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками
|
|
|
52
|
Змінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний
|
|
|
53
|
Змінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині
|
|
|
54
|
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників
|
|
|
55
|
Практичні вправи на визначення відмінків прикметника. Перевірна робота. Диктант №2
|
|
|
56
|
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом
|
|
|
57
|
Аналіз перевірної роботи. Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини
|
|
|
58
|
Закріплення знань про правопис прикметників із знаком м’якшення. Перевірна робота. Контрольне списування
|
|
|
59
|
Аналіз перевірної роботи. Вимова та написання закінчення -ій у прикметниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках
|
|
|
60
|
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників
|
|
|
61
|
Вимова й написання найуживаніших прикметників на -ськ, -зьк, -цьк
|
|
|
62
|
Змінювання прикметників у множині
|
|
|
63
|
Закріплення знань про правопис прикметників у множині
|
|
|
64
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошення
|
|
|
65
|
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст
|
|
|
66
|
Закріплення вивченого
|
|
|
67
|
Розбір прикметника як частини мови
|
|
|
68
|
Поширення речень прикметниками
|
|
|
69
|
Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник».
Перевірна робота. Диктант №3
|
|
|
70
|
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом
|
|
|
Числівник (4 год)
|
71
|
Аналіз перевірної роботи. Числівник як частина мови
|
|
|
72
|
Вимова та правопис найуживаніших у мовленні числівників
|
|
|
73
|
Відмінкові форми окремих числівників
|
|
|
74
|
Словесні формули на означення часу протягом доби
|
|
|
Займенник (9 год)
|
75
|
Займенник як частина мови. Роль у тексті
|
|
|
76
|
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту з елементами міркування
|
|
|
77
|
Особові займенники
|
|
|
78
|
Змінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини
|
|
|
79
|
Змінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини
|
|
|
80
|
Уживання займенників із прийменниками
|
|
|
81
|
Закріплення вивченого
|
|
|
82
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка
|
|
|
83
|
Узагальнення знано про займенник. Перевірка знань з мови («Числівник», «Займенник»)
|
|
|
Дієслово (21 год)
|
84
|
Аналіз перевірної роботи. Дієслово як частина мови. Повторення вивченого
|
|
|
85
|
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Багатозначні дієслова. Пряме й переносне значення дієслів
|
|
|
86
|
Закріплення вивченого. Усний твір
|
|
|
87
|
Побудова речень з однорідними присудками
|
|
|
88
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу
|
|
|
89
|
Закріплення вивченого
|
|
|
90
|
Неозначена форма дієслова
|
|
|
91
|
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами й числами
|
|
|
92
|
Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) і числами
|
|
|
93
|
Теперішній час. Змінювання дієслів теперішнього часу за особами й числами
|
|
|
94
|
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту (за колективно складеним планом і поданою кінцівкою)
|
|
|
95
|
Майбутній час. Змінювання дієслів майбутнього часу за особами й числами
|
|
|
96
|
Закріплення вивченого.
Перевірна робота. Диктант №4
|
|
|
97
|
Аналіз перевірної роботи. Побудова речень із дієсловами теперішнього й майбутнього часу
|
|
|
98
|
Закріплення вивченого
|
|
|
99
|
Закріплення вивченого
|
|
|
100
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали
|
|
|
101
|
Закріплення вивченого
|
|
|
102
|
Закріплення вивченого
|
|
|
103
|
Дієслова на -ся
|
|
|
104
|
Узагальнення знань про дієслово. Перевірка знань з мови («Дієслово»)
|
|
|
Прислівник (10 год)
|
105
|
Аналіз перевірної роботи. Прислівник як частина мови
|
|
|
106
|
Урок розвитку писемного мовлення. Удосконалення написаного тексту
|
|
|
107
|
Зв'язок прислівників із дієсловами
|
|
|
108
|
Закріплення вивченого. Перевірна робота. Контрольне списування
|
|
|
109
|
Аналіз перевірної роботи. Прислівники, близькі й протилежні за значенням
|
|
|
110
|
Поширення речень прислівниками
|
|
|
111
|
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками
|
|
|
112
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання привітання до Дня матері
|
|
|
113
|
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Перевірна робота. Аудіювання
|
|
|
114
|
Вибір прислівників (із поданих), що відповідають меті й типу висловлювання
|
|
|
Повторення вивченого (5 год)
|
115
|
Що ми знаємо про текст, речення, слово
|
|
|
116
|
Що ми знаємо про іменник і прикметник
|
|
|
117
|
Що ми знаємо про займенник і числівник
|
|
|
118
|
Що ми знаємо про дієслово та прислівник
|
|
|
119
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді з елементами опису.
Підсумковий урок за рік
|
|
|